Breda Jazz Festival zoekt Bestuurslid Horeca

doorklik-horeca.png

Wil jij een bijdrage leveren aan het werven en coördineren van één van de belangrijkste geldstromen van het Breda Jazz Festival? Word dan bestuurslid Horeca bij het grootste jazzfestival van Europa. Samen met een ander bestuurslid Horeca ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van de contacten en partnerschappen met de Bredase horeca.

Leestijd: minuten

Breda Jazz Festival

Het bestuur bestaat samen met jou uit acht personen en samen werk je aan de organisatie van het Breda Jazz Festival, al meer dan 50 jaar een begrip in zowel Breda en omstreken, als nationaal en internationaal. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan de organisatie en tijdens het Hemelvaartsweekend dragen ze bij aan vier onvergetelijke dagen vol jazzmuziek in de mooie binnenstad van Breda. Onze vrijwilligers zijn werkzaam binnen de volgende teams: Stagemanagers, Logistiek & Productie, Hospitality, Piek Voor De Muziek, Algemeen Secretariaat, Programmaraad, Relatiebeheer & Sponsoring en PR & Communicatie.

Wat ga je doen?

Het Breda Jazz Festival kan niet zonder financiële bijdragen van sponsors en horecapartners. De Bredase horeca levert een grote bijdrage aan de noodzakelijke inkomsten van het festival en als bestuurslid Horeca werk je aan de werving en coördinatie van horecapartners, het afsluiten van contracten en het stroomlijnen van de logistiek en productie rondom horecagelegen en -faciliteiten op het festivalterrein. Daarnaast zie je tijdens de uitvoering van het festival toe op de naleving van gemaakte afspraken en duurzaamheidseisen.

Je bent een belangrijke spin in het web van het Breda Jazz Festival. Een goede samenwerking met de horeca is namelijk van essentieel belang voor het realiseren van voldoende podia op het festivalterrein en de benodigde inkomsten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de informatievoorziening tussen de Bredase horeca en de interne organisatie van het Breda Jazz Festival, zoals het bestuur, de programmeur en de teamleiders van de verschillende vrijwilligersteams.

 

Functie inhoud

Tijdens de uitvoering van het Breda Jazz Festival ben je actief met verschillende taken:
- Je onderhoudt nauw contact met horecaondernemers en bent een aanspreekpunt voor horecagerelateerde zaken;
- Je lost praktische knelpunten op die tijdens het festival ontstaan en stemt snel en effectief af met betrokken partijen;
- Je bent zichtbaar aanwezig op horecalocaties en zorgt dat afspraken nagekomen worden;
- Je vertegenwoordigt het bestuur bij officiële momenten: opening op donderdag in het Stadhuis en op de Grote Markt, gevolgd door een sponsorlunch; gospelconcert op zondag om 11.30u voor genodigden; relatie-evenementen i.s.m. bestuurslid Sponsoring & Relatiebeheer.

In deze duo bestuursfunctie ga je, samen met vier teamleden, aan de slag met:
- Het onderhouden van contacten met bestaande en nieuwe horecaclusters;
- Het evalueren van de samenwerking en het verloop van het festival met de horecaondernemers;
- Het maken en vastleggen van afspraken voor de volgende editie (o.a. bijdragen, samenwerking, programmering);
- Het samen met de programmeur afstemmen van de programmering op de verschillende horecaclusters;
- Het maken van afspraken met hotels voor de overnachtingen van artiesten;
- Het maken van afspraken met foodtrucks over de plaatsing en prijzen;
- Het beheren van diverse praktische en organisatorische zaken m.b.t. de horecapartners;
- Het actief bijdragen aan de verdere ontwikkeling en visie van het festival.

Wat vragen we van jou?

- Je kent het Breda Jazz Festival goed en bent bereid je actief in te zetten voor, tijdens en na het festival;
- Je bent goed bekend met de Bredase horecawereld;
- Je hebt ervaring met fondsenwerving (zoals sponsoring en subsidies);
- Je bent communicatief en daadkrachtig;
- Je bent hands-on, proactief en weet van aanpakken.

Praktisch

Als bestuurslid ben je gedurende het jaar (september t/m juni) aanwezig bij verschillende vergaderingen en bijeenkomsten:
- Bestuursvergaderingen: 25 keer per jaar, op dinsdagavonden. De eerste 10 vergaderingen zijn tweewekelijks, na carnaval wekelijks in aanloop naar het festival.
- Drie medewerkersvergaderingen op vrijdagavond: 6 weken voor het festival, 1 week voor het festival en een evaluatievergadering + Farewell Party op vrijdag na het festival.
- Bestuursdiner na afloop van het festival.
- Daarnaast overleg je regelmatig met het team Horeca.

Solliciteren

Klinkt dit als muziek in je oren? Reageer dan snel via onderstaande knop op de vacature. Voor vragen kan je contact opnemen met Bas de Jong via e-mail.

bjf-header-doneer-wit[1].jpg
Ook een donatie doen? Scan de QR code of gebruik de link

Steun het Breda Jazz Festival 1. Direct en gemakkelijk doneren via de QR-code of via de onderstaande knop. 2. Scannen met eigen vertrouwde BankApp, Tikkie of generieke QR-scanner (oa. iOS camera app). 3. De €3,00 is een giftsuggestie. U kunt het bedrag eventueel aanpassen. 4. Snel en veilig afronden via iDEAL.

Doneren via de link