Is regelen en organiseren helemaal jouw ding, dan moet je je bij het Algemeen Secretariaat aanmelden! Je bent zowel voorafgaand als tijdens het festival actief. Dit team organiseert de dinerlijsten, consumptiebonnen en medewerkersbadges. Ook zorgen ze voor de administratie van de gegevens van al onze vrijwilligers en zijn ze tijdens het festival bezig om allerlei lopende zaken op te pakken. Denk daarbij aan het regelen van boeketten tot aan het verdelen van de broodjes. Team Algemeen Secretariaat kan zeker nog wat organisatietalent gebruiken!
Word ook vrijwilliger!
Draag jouw steentje bijAl meer dan 50 jaar is het Breda Jazz Festival een begrip. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan weer een mooie editie. Doe jij ook mee?
Wat bieden wij je?
Een gezellige groep mensen die er samen voor gaat om het Breda Jazz Festival te organiseren. We willen allemaal iets voor de stad doen, voor de Bredanaars en al die andere festivalbezoekers die van buiten Breda komen. Je hoeft niet persé gek te zijn van jazzmuziek om je als vrijwilliger in te zetten, maar we waarschuwen wel; je kan zomaar worden besmet met het jazzfestivalvirus inclusief de after festival blues op de maandag na het festival.
Voordelen als vrijwilliger
Naast deze gezelligheid word je tijdens je festival-werkdagen voorzien van een hapje en een drankje. Je krijgt consumptiebonnen voor de festivaldagen waarop je werkt. En als je een hele dag tijdens het festival werkt, kun je gebruik maken van het vrijwilligersbuffet. Daarnaast heb je als vrijwilliger gratis toegang tot de betaalde concerten en de after-hours concerten met daarbij een aantal consumptiebonnen. En of dat niet genoeg is: je krijgt een uniek Breda Jazz Festival crew-shirt voor je deelname.
Onze teams
Om alles soepel te laten verlopen hebben we onze organisatie opgedeeld in verschillende teams. Elk team wordt aangestuurd door één of meerdere teamleiders. Zij zijn jouw eerste aanspreekpunt. Aan elk team is een bestuurslid gekoppeld, zodat de link naar de festivalorganisatie snel gemaakt is.
We zien elkaar ook buiten het festival om, bijvoorbeeld tijdens onze jaarlijkse rally en barbecue of tijdens de nieuwjaarsborrel. Benieuwd naar wat de teams doen? Lees het hier onder en meld je snel aan!
Zonder de bijdrage van onze plaatselijke horeca is het bestaan van het Breda Jazz Festival niet mogelijk. Team Horeca is dan ook dé schakel tussen het Breda Jazz Festival, onze programmeur en de horeca in de binnenstad van Breda. Leg jij makkelijk contact, kun je goed in oplossingen denken en vind je het leuk om je zowel voorafgaand als tijdens het festival in te zetten, dan zit je hier helemaal op je plek.
Team Hospitality is hét visitekaartje van het Breda Jazz Festival. Je hebt contact met het publiek, de muzikanten en de festivalorganisatie. Je taken zijn divers; van kaartcontrole tot aan het bemensen van ons Informatiepunt. Je bent dienstbaar en gastvrij en zorgt er voor dat zowel muzikanten als ons publiek een festival meemaakt om nooit te vergeten. In dit team ben je vooral tijdens het festival actief. Meld jij je met een grote glimlach aan voor dit team?
Het team Logistiek & Productie is actief betrokken bij de alles wat je in de stad ziet aan (aankleding van) podia en het op- an afbouwen van het festival. Met de festivalbusjes zorgen zij, ondanks de drukte, dat muzikanten en instrumenten precies op tijd aanwezig zijn. Ook halen en brengen zij buitenlandse muzikanten van en naar luchthavens, treinstations en hotels. Ben je een aanpakker en stressbestendig, dan zit dit team op jou aanmelding te wachten!
De mensen van Piek Voor De Muziek, onze Piekers, lopen tijdens het Breda Jazz Festival de terrassen af met een collectebus om zo donaties op te halen onder het publiek. In ruil voor een donatie krijgt de donateur dan een sticker; elke dag heeft een andere kleur en het is voor veel bezoekers een ware sport om alle dagstickers te bemachtigen. Je bent in dit team alleen tijdens het festival actief. Je aanmelden voor dit team kan natuurlijk individueel (en geen zorgen, je loopt nooit alleen). Ben je lid van een verenging dan kun je je ook met een groepje van je verenging aanmelden. Bonus: je mag dan 10% van de door jullie opgehaald opbrengst behouden voor je eigen vereniging!
De PR molen draait het hele jaar door. Team PR & Communicatie stelt de persberichten op, zet tijdens en buiten het festival om al die leuke berichten op de socials. Dit team maakt zelf alle bijbehorende video's, stories en reels. Hierbij zorgen we er natuurlijk voor dat alles aansluit bij de huisstijl van het festival en alle uitingen direct herkenbaar zijn als van het Breda Jazz Festival. Het team die de festivalkrant maakt en ons team festivalfotografen vallen ook onder PR & Commiunicatie. De onderlinge lijnen zijn kort en zodra de opmaat naar het festival gemaakt wordt is dat duidelijk merkbaar in je mailbox. Dit team is het hele jaar actief en kan zeker voor de momenten buiten het festival om nog versterking gebruiken.
Team Relatiebeheer & Sponsoring is het hele jaar door actief. Samen met de overige teamleden werk je nauw samen om bestaande en nieuwe sponsors te betrekken bij het Breda Jazz Festival. Je krijgt energie van netwerken; je legt makkelijk contact en weet nieuwe sponsors nieuwsgierig te maken. Je denkt daarbij in kansen en weet deze te realiseren. Jij bent de persoonlijke schakel tussen de sponsor en het Breda Jazz Festival. Je kan goed werken met deadlines en vooraf gestelde doelen. Zin om je netwerktalent verder te ontwikkelen? Meld je dan snel aan!
Het grootste team van het Breda Jazz Festival zijn onze Stagemanagers. Zij begeleiden de muzikanten tijdens hun optreden en zorgen voor een vlekkeloos verloop van de concerten. Je moet soms kunnen improviseren en snel beslissingen durven nemen. Gelukkig heb je altijd je porto bij je, dus mocht het nodig zijn dan is hulp nooit ver weg. Als stagemanager loop je mee met de looporkesten of kun je bij een buitenpodium staan of juist de binnenconerten begeleiden. Bij calamteiten spring jij snel te hulp of staat het publiek te woord. Je bent veel in contact met Team Logistiek & Productie en onze programmeur. Het is hard werken, maar je krijgt er een hoop gezelligheid en fijne muziek voor terug. Lijkt het je leuk om deze rol op je te nemen, meld je dan snel aan!
Veiligheid staat steeds meer op de agenda. Team Veiligheid is verantwoordelijk voor het aanvragen van de evenementenvergunning, het opstellen van het veiligheidsplan en het maken en onderhouden van afspraken met stakeholders op dit gebied. Heb jij kennis op dit vlak en wil je graag bijdragen aan een soepele voorbereiding? Meld je dan aan voor dit team!