Nieuwe bestuursleden en Raad van Toezicht voor Stichting Breda Jazz Festival

Met ingang van september 2019 heeft het Breda Jazz Festival twee nieuwe bestuursleden aangesteld. Judith van den Buijs treedt aan als secretaris en Hanneke Griffioen als bestuurslid PR & Communicatie. Zij nemen de taken over van respectievelijk Willem Schoonebeek (waarnemend secretaris editie 2019) en Ardwin Poppelaars. Daarnaast is een Raad van Toezicht benoemd, ter ondersteuning en advisering van het bestuur. In 2020 vindt voor de 50ste keer het Breda Jazz Festival plaats, van 21 tot en met 24 mei.

De Raad van Toezicht bestaat uit vijf leden: Wim van Fessem (voorzitter), Michiel Beljaars, Kees van Fessem, Will Hense en Michiel Stevens. De toezichthouders staan het bestuur bij met raad en daad. Zij hebben affiniteit met het festival en zijn actief in het Bredase bedrijfsleven. Zij zetten dan ook actief hun netwerk in om bij te dragen aan het komende jubileum: de 50ste editie van het Breda Jazz Festival.

Bestuur nog niet compleet

Samen met de Raad van Toezicht werkt het bestuur nog aan een verdere uitbreiding van het bestuur. Er zijn drie vacatures voor de portefeuilles Financiën (penningmeester), Sponsoring en Horeca. “Met een zevenkoppig bestuur zijn we toekomstbestendig en nog beter in staat om de 50ste editie van het festival voor te bereiden”, licht voorzitter Bart Wouters toe. “Met een nieuwe penningmeester en meer aandacht voor onze sponsors en horecapartners zorgen we ervoor dat de organisatie financieel gezond is. Zodat jazzmuziek kan blijven klinken in de Bredase binnenstad, tijdens het 50ste én de daarop volgende festivals”.

Samenstelling bestuur

Met de komst van twee nieuwe leden bestaat het bestuur momenteel uit Bart Wouters (voorzitter), Judith van den Buijs (secretaris), Hanneke Griffioen (PR & Communicatie) en Willem Schoonebeek (algemeen bestuurslid, portefeuille Veiligheid).
Geïnteresseerden voor de portefeuilles Financiën, Sponsoring en Horeca worden uitgenodigd om contact op te nemen.